Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)
Jak zacząć biznes od zera: 5 prostych wskazówek
21 lutego, 2019
Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)
Wiza do Kanady: jak łatwo dostać niezbędne dokumenty i nie otrzymać odmowy
27 lutego, 2019
Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

Ludzie, którzy wiedzą, jak efektywnie zarządzać własnymi rezerwami czasu, żyją pełniejszym, bardziej satysfakcjonującym życiem, wykonują swoją pracę i tracą na to minimum czasu. Właśnie dlatego zarządzanie czasem jest tak ważne dla współczesnego człowieka.

Elementy zarządzania czasem

Śledzenie czasu

Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

 

Przez jakiś czas dokładnie zapisuj, ile czasu zajmuje każda Twoja czynność. W końcu może się okazać, że spędzasz ponad 3 godziny dziennie w smartfonie, przez co nie masz czasu, aby zrobić wszystko, co trzeba.

Zapasy czasu

Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

 

Zdecyduj, ile czasu i czym będziesz zajęty. Być może na początku nie będziesz miał czasu, aby zrobić wszystko, co zaplanowałeś, ale później będziesz mógł to robić jeszcze szybciej.

Planowanie dnia (tygodnia, miesiąca czy jakiegokolwiek innego odcinku czasu)

Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

To pomoże Ci nie odkładać spraw na później i nie tracić czasu na niepotrzebne rzeczy. Poza tym, będziesz miał więcej czasu dla siebie i na nowe hobby.

Motywacja

Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

Najważniejsze tutaj – nauczyć się pracować i żyć bez motywacji. Przecież motywacja jest najbardziej niepewnym przyjacielem człowieka. Gdybyś się nauczył działać bez entuzjazmu i wcześniejszej motywacji, potrafisz zarządzać swoim czasem i życiem.

Jak zarządzać czasem – 3 główne zasady time managementu

Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

1. Zaplanuj swoje działanie

 

Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

 

Planowanie na następny dzień (lub następny tydzień) ma praktyczne znaczenie w każdej pracy. Nie ma różnicy, czy siedzisz w biurze, czy jesteś operatorem linii produkcyjnej, czy pracujesz jako kurier w czasie wolnym – jasny plan działania zawsze przynosi realne korzyści w postaci zwiększonej wydajności (osobistej i zawodowej).

Nawet jeśli Twoje działania są ściśle uregulowane przez określenia zakresu obowiązków, zawsze musisz mieć pewny plan – to pomoże Ci pracować bardziej efektywnie.

2. Ustaw sobie priorytety

Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

 

Główny cel musi być odpowiednio określony zawczasu – to koniecznie. Głównym zadaniem jest jednak dążenie do osiągnięcia tego celu, wykonywanie bieżących zadań o różnym stopniu trudności.

3. Skup się na głównych rzeczach

Co to jest zarządzanie czasem i po co jest potrzebne? (+ bonus: 3 tajemnice zarządzania czasem)

Zdolność do skupienia uwagi na głównych rzeczach, bez rozpraszania się na inne, jest najważniejszą umiejętnością praktyczną, po opanowaniu której będziesz mógł rozwiązać najbardziej priorytetowe zadania owocnego zarządzania czasem. Aby małe sprawy nie wpływały na Twoją skuteczność, musisz opanować techniki zarządzania czasem. Jedną z najbardziej efektywnych technik zwalniania czasu jest delegowanie. Pamiętaj, że wszelkie zadania, które lepiej (pod względem finansowym i czasochłonnym) przekazać innym, muszą być zlecone innym. Im wyższy jest koszt Twojego osobistego czasu, tym więcej nieistotnych i niezbyt ważnych zadań mogą być delegowane.

Planowanie czasu ułatwia życie i pomaga zdążyć zrobić więcej. Trzymaj się kilku prostych zasad zarządzania czasem i już niebawem odczujesz zmiany.

 

 

Komentarze są wyłączone.