Wiele osób marzy o własnej firmie. Ale większość się zatrzymuje na etapie pozyskania źródła finansowania. W rzeczywistości istnieje wiele sposobów na zarabianie bez żadnych inwestycji.
Praca z blogiem przede wszystkim pasuje tym osobom, którzy surfują po Internecie (tzn. czytają w Internecie) codziennie. Zarejestruj swój blog i udostępniaj czytelnikom znalezione informacje. Kiedy Twój blog stanie się popularny, możesz zarabiać na reklamach: pisać teksty reklamowe lub umieszczać linki do strony reklamodawcy.
Blog (ang. web log – “dziennik sieciowy”) – Twoja strona internetowa, z której możesz korzystać jako z dziennika sieciowego. Może ona znajdować się w domenie publicznej, jak i być dostępną tylko dla wybranych czytelników.
Aby założyć bloga, możesz użyć gotowej „platformy” lub możesz stworzyć własną stronę internetową. Utworzenie strony kosztuje od $100, wsparcie – średnio jeszcze do $100 miesięcznie. A korzystanie z “platformy” jest całkowicie darmowe. Najpopularniejsze „platformy” blogowe: livejournal.com, blogspot.com, twitter.com, itp.
Najwygodniejszą „platformą” do „promowania” bloga jest „LiveJournal” (livejournal.com): ma bardzo wygodny serwis. Zarejestrować blog i zorientować się w sposobie jego funkcjonowania można w ciągu kilku godzin. Ponadto platforma ta cieszy się popularnością wśród użytkowników na całym świecie.
Za wyjątkiem materiałów pornograficznych lub ekstremistycznych, na swoim blogu możesz publikować, co tylko zechcesz. Mogą to być własne teksty, filmy, pliki dźwiękowe i zdjęcia lub pochodzące z innych blogów i stron internetowych. (W tym przypadku musimy pod nimi podać źródło). Powiedzmy sobie szczerze – chociaż blog jest dziennikiem online, szczegółowy opis twoich osobistych uczuć raczej nie przyniesie dużo pieniędzy.
Zarabianie w Internecie można zacząć od utworzenia wyspecjalizowanego bloga przeznaczonego dla określonego reklamodawcy. Na przykład blog kulinarny lub strona o aranżacji wnętrz. Ale w tym przypadku ograniczasz możliwości swojej reklamy.
Wiadomość na blogu nazywa się „post”. Na początek będziesz musiał zamieszczać średnio 10 „postów” dziennie, w przyszłości liczba wzrośnie. Pamiętaj, aby na bieżąco monitorować blogi na podobny temat: czytelnik internetowy potrafi być wymagający, on czeka na oryginalne informacje.
Oprócz regularnego tworzenia „postów”, będziesz musiał odpowiadać na wiadomości czytelników – komentarze. Staraj się być maksymalnie uczciwy i przyjacielski, nie reaguj na prowokacje. Reklamodawca nie będzie zainteresowany blogiem, gdzie w komentarzach jest używany obraźliwy i nieprzyzwoity język.
Jeśli nie możesz sobie pozwolić (przynajmniej na początku) poświęciłem blogowi masę czasu, pomyśl o opcji wspólnie twórczości. Możecie wymyślić wirtualną postać, w imieniu której będziecie blogować. Oczywiście będziesz musiał dzielić się tym, co zarabiasz, ale za pomocą kolegów blog może zostać popularnym nie przez półtora roku (średni okres promowania bloga za darmo), tylko szybciej.
Popularność bloga mierzona jest liczbą odwiedzin na Twojej stronie. Gdy każdego dnia na Twojego bloga wchodzi od 300 do 500 czytelników, czas rozważyć współpracę z reklamodawcami.
Szukaj serwisów, którzy pośredniczą między blogerami a reklamodawcami, którzy gwarantują wzajemne wywiązywanie się z zobowiązań (nierzetelny reklamodawca lub bloger automatycznie dostaje się na „czarną listę”).
Jednocześnie zamieść informację na swoim blogu o tym, że możesz publikować posty reklamowe.
Na podstawie treści Twojego bloga i jego pozycji w rankingu, odpowiedni reklamodawca zwraca się do Ciebie z ofertą współpracy poprzez serwisy pośredniczące. Z czasem agencje reklamowe zaczną się z Tobą kontaktować w sprawie współpracy.
Jeśli Twój blog odwiedza maksymalnie 1000 zarejestrowanych użytkowników (średnio 300-500 dziennie), to koszt postu reklamowego zaczyna się od 10 $. (Umieszczenie linku do strony reklamodawcy wynosi od 5 $). Blogerzy, którzy mają ponad tysiąc odbiorców, za pomocą płatnych postów mogą zarobić od 20 do 30$ za publikację. Ukryta reklama kosztuje o 1,5-2 razy drożej. Sprzedając reklamy w najniższych cenach, możesz zarabiać od 200 do 300 dolarów miesięcznie.
Rozliczenie za zamieszczenie ogłoszenia lub postu reklamowego odbywa się za pośrednictwem systemy płatności elektronicznych. Jeśli współpracujesz bezpośrednio z nowym reklamodawcą, poproś go o zaliczkę. Z kolei umieszczaj płatne posty na czas.
Możesz zarabiać nie tylko na reklamie, lecz także na promowaniu innych blogów. Umieszczając linki do innych stron, podnosisz ich ocenę, a z kolei Ty na tym zarabiasz. Ceny są podobne do tych, jak i w przypadku umieszczania linków do witryn reklamodawców.
Za pośrednictwem bloga możesz sprzedawać książki, płyty CD, sprzęt cyfrowy, akcesoria, meble, ubrania i buty, mogą one być nowe lub używane. Schemat sprzedaży jest bardzo prosty. Publikujesz na swoim blogu zdjęcie produktu, opis, ceny i dane kontaktowe. Gdy kupiec skontaktuje się z Tobą, możesz umówić się na odbiór osobisty lub wysłać towar pocztą czy kurierem.
Wykonuj swoją pracę z całego serca lub wcale tego nie rób! Niech to, co robisz, pomoże innym ludziom. Nie rób na siłę posty reklamowe tylko ze względu na pieniądze. Spraw, aby blog był korzystny dla ludzi, udostępniaj informację, a wtedy Twój wysiłek będzie nagrodzony.