Jak wizerunkowe straty wpływają na wartość marketingową naszych piłkarzy po mundialu?
Jak oszczędzić na podróże do 50% budżetu: 10 sprawdzonych lifehacków
Sierpień 10, 2018
Jak wizerunkowe straty wpływają na wartość marketingową naszych piłkarzy po mundialu?
Mały ZUS dla małej firmy – zasady według nowych przepisów wciąż niezbyt zachęcające
Sierpień 17, 2018

Jak wizerunkowe straty wpływają na wartość marketingową naszych piłkarzy po mundialu?

Jak wizerunkowe straty wpływają na wartość marketingową naszych piłkarzy po mundialu?

Mundialową gorzką pigułkę już połknęliśmy, pozostał jedynie niesmak. Choć jeszcze w mediach trwają podsumowania, kibice pomału przestają się tym zajmować. Wiadomo, każdy ma swoje życie i coś do zrobienia, więc nie mamy czasu, aby wciąż zajmować się tematem naszej reprezentacji. Tym bardziej, że dla nas, kibiców, porażka mundialowa nie powoduje żadnych konsekwencji, poza wspomnianym niesmakiem. Co innego dla samych piłkarzy, dla nich ta klapa ma przeróżne konsekwencje finansowe, niekoniecznie pozytywne.

Wielkie akcje marketingowe znanych marek

Kiedy zbliża się impreza sportowa tej rangi, zawodnicy dostają się w centrum uwagi mediów. Są konferencje, wywiady, reportaże o ich karierze i przygotowaniach do turnieju. Telewizja pokazuje ich rodziny, zwyczaje, ulubione potrawy itd. Nie inaczej było teraz, polska reprezentacja zyskiwała na medialności w miarę jak rosły apetyty kibiców na sukces. Ten cały szum medialny to nie tylko wzrost popularności naszych orłów, to ma także przełożenie na pieniądze.

Zaraz po tym, jak gruchnęła wieść, że Polska zakwalifikowała się na mundial i poznaliśmy skład zespołu, uruchomiły się przeróżne znane i mniej znane marki, które widziały duży potencjał w reklamach z piłkarzami. I rozkręcił się swoisty festiwal, bo tak rozpoznawalne twarze z pozytywnym wydźwiękiem mają wielką wartość marketingową dla każdej kampanii i podkręcają sprzedaż jak żaden inny instrument.

Wielka klapa i słupki w dół

Według pierwszych szacunków spadek wartości marketingowej zaliczył prawie każdy nasz reprezentant i oczywiście sam selekcjoner. Ogólne podsumowanie scoringowe dla reprezentacji ujawniło aż 27 procentowy spadek, ale o wiele ciekawsze są podliczenia indywidualne.

Wskaźnik scoringowy określa wartość marketingową zawodnika, a elementy, które są brane pod uwagę to jego osiągnięcia sportowe, liczba medialnych publikacji o jego osobie, rozpoznawalność wśród konsumentów oraz realny wpływ na wyniki sprzedaży marki, której jest twarzą. Podsumowania scoringowe są wyznacznikiem dla firm, które upatrują sukcesów w kampaniach reklamowych ze znanymi sportowcami i przyciągają ich lukratywnymi kontraktami. Gra toczy się o duże pieniądze, ale jest też obarczona dużym ryzykiem, co pokazała sytuacja po mistrzostwach. Wartość marketingowa piłkarzy zmalała i teraz firmy muszą podliczyć straty lub przynajmniej zyski utracone.

W zasadzie można powiedzieć, że im więcej wart był któryś z reprezentantów przed mundialem, tym większy spadek zaliczył, czego dowodem jest np. Kamil Glik, którego wartość spadła aż o 64%. Dla porównania – Robert Lewandowski zaliczył spadek zaledwie  22%. Panowie oczywiście nie muszą płacić za to żadnych kar, a dochód z kontraktów już dawno leży na ich kontach, problem będzie tylko z kolejnymi reklamami, bo firmy już nie będą tak chętne do współpracy aż do mistrzostw europy, które odbędą się za dwa lata. Wtedy zapewne ich wartość marketingowa wzrośnie.

Słabiej w obszarze transferów

Arena mistrzostw świata to doskonałe miejsce na eksponowanie swoich sportowych umiejętności. I choć piłkarze część winy zrzucają na karb tego, że piłka nożna jest sportem drużynowym, to jednak każdy z nich oceniany jest indywidualnie.

Mecze, które odbyły się w Rosji z udziałem naszej reprezentacji pozostawiają wiele do życzenia, może poza tym ostatnim „o pietruszkę”. To sprawia, że propozycje gry w zagranicznych klubach z wyższej półki raczej się nie posypią. Drżeć mogą też zawodnicy, którym niebawem kończą się dotychczasowe kontrakty. Tu już nie będzie decydować wartość marketingowa piłkarza a jego osiągnięcia sportowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5% zniżki
6% zniżki
25% zniżki
8% zniżki
9% zniżki
10% zniżki
11% zniżki
35% zniżki
13% zniżki
14% zniżki
15% zniżki
50% zniżki
Świąteczne zniżki od 5 do 50%!!
Weź udział i wygraj zniżkę w ruletce Freezl:
  • Kliknij w koło fortuny i czekaj aż ruletka zacznie się kręcić - możesz otrzymać od 5% do 50% zniżki na następną pożyczkę.
  • Pamiętaj: tylko 1 raz możesz kręcić koło - nie przegap okazji!
  • Po kręceniu ruletki otrzymasz kod promocyjny, użyj przycisku weź pożyczkę na tej samej stronie - podczas składania wniosku, kod promocyjny będzie automatycznie podstawiony do kalkulatora. Aby skorzystać ze zniżki, złóż wniosek do 23 grudnia.